Dobro došli na web stranice Udruženja prijevoznika Zagreb
Obrtnička komora Zagreb Udruženje prijevoznika Zagreb

Od 1. lipnja 2019.g. Slovenija uvodi ograničenja prometa za tranzitni promet teških teretnih vozila iznad 7,5 tona maksimalne dopuštene mase po prometnicama G1-6 i G1-7.

Prema informacijama koje smo dobili:

-       zabranjuje se korištenje cesta G1-6 (Jelšane – Postojna) i G1-7 (Starod – Kozina) za vozila u tranzitu osim za vozila koji imaju sjedište/podružnicu ili odredište u Istarskoj, Primorsko-goranskoj i Ličko-senjskoj županiji, a kreću se prema Italiji,

-       ograničava se korištenje graničnih prijelaza Središče ob Dravi i Zavrč za vozila iznad 7,5 tona nosivosti osim za one koji imaju početnu i završnu točku u Varaždinskoj i Međimurskoj županiji. Granični prijelazi Dobovec i Bistrica ob Sotli bit će zatvorene za sva teretna vozila iznad 7,5 tona koja su u tranzitu kroz Sloveniju,

-       Granični prijelazi Gibina, Razkrižje, Ormož i Gornji Leskovec bit će zatvoreni za sva teretna vozila iznad 7,5 tona bez obzira nalaze li se u tranzitu kroz Sloveniju ili imaju ishodišnu točku, točnije cilj u Sloveniji.

Tranzitni promet teških teretnih vozila iznad 7,5 tona maksimalne dopuštene mase iz Italije u Hrvatsku (prema kontinentalnom dijelu RH), Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Rumunjsku… i obrnuto, skreće se na autocestu A1 i A2 Kozina – Ljubljana – Obrežje.

Na linku je slika prometnica s pojašnjenjima: 
http://www.hrpelje-kozina.si/wp-content/uploads/2019/05/prometna-ureditev_G1_6-in-G1_7_končna-rešitev_060519.pdf

Hrvatska obrtnička komora obratila se Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture da intervenira kod Ministarstva infrastrukture Republike Slovenije u cilju zajedničke koordinacije prometnih tokova kroz RH i SLO

NOVOST:

8.7.2019. održan je sastanak predstavnika Hrvatske obrtničke komore i HGK s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture. Niže prenosimo detalje preuzete s web.a HOK-a:

"Uz predsjednika Hrvatske obrtničke komore Dragutina Ranogajca, predsjednike Ceha prijevoznika HOK-a, Emilija Bajla i Borisa Kosa te ministra Olega Butkovića s pomoćnicima, prisustvovali su i predstavnici Hrvatske gospodarske komore i Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.

Troškovi i problemi u isporuci dobara koji su za hrvatske prijevoznike i proizvođače nastali zbog Slovenske odluke da zabrani prolaz većinom graničnih prijelaza, pokušali su se riješiti na međudržavnom sastanku održanom između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske i Ministarstva infrastrukture Slovenije. Ministar Butković ukratko je prezentirao rezultate održanog sastanka, a odnose se na pristanak slovenske strane da nakon 1. kolovoza 2019., oslobodi granične prijelaze Pasjak i Rupu za prijevoznike iz Dalmacije, granični prijelaz Razvor i Lupinjak za prijevoznike iz Krapinsko zagorske županije te Mursko Središće za prijevoznike iz Međimurske i Varaždinske županije. S hrvatske strane, Pravilnik o zabrani prometovanja državnim cestama za prijevoznike iznad 7,5 tona od 1. kolovoza također će biti stavljen van snage, a stupit će na snagu Pravilnik o tranzitu koji će strane prijevoznike usmjeravati na autoceste. Najavljeno je osnivanje mješovite Hrvatsko - Slovenske komisije, koja bi do kraja godine trebala donijeti konačni prijedlog za rješenje problema prometa prijevoznika u tranzitu i korištenja graničnih prijelaza između RH i Slovenije. Mješovitu komisiju s hrvatske strane činit će predstavnici HOK-a, HGK, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, policije i Hrvatskih cesta.

Saslušavši predstavljene pomake u pregovorima sa Slovenijom, predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec, napomenuo je da Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture mora uložiti sve napore kako bi osiguralo nesmetano korištenje graničnih prijelaza sa Slovenijom za sve hrvatske prijevoznike.

Donošenjem ovakve odluke, susjedna država uvodi pravila kojima diskriminira prijevoznike iz Republike Hrvatske ovisno o županijama iz kojih dolaze. Stoga se ne može smatrati uspjehom u pregovorima ništa što ne osigurava jednak tretman svih hrvatskih prijevoznika, neovisno o županijama iz kojih dolaze.

U drugom dijelu sastanka, u kojem se raspravljalo o aktivnostima koje Republika Hrvatska treba poduzeti sa svoje strane, još jednom je ponovljena nužnost donošenja mjere reciprociteta, odnosno provedbeni akt koji će omogućiti jači pritisak hrvatske granične policije na slovenske prijevoznike koji ne dolaze iz pograničnih županija. Osvrnuvši se na poticaje koje bi Republika Hrvatska trebala omogućiti svojim prijevoznicima, potpredsjednik Ceha prijevoznika Boris Kos, napomenuo je da se popusti za korištenje autocesta, koje je Ministarstvo najavilo na zadnjem sastanku, trebaju omogućiti hrvatskih prijevoznicima u vidu povrata dijela od ukupnog iznosa kojeg hrvatski prijevoznik godišnje uplati Hrvatskim autocestama. U tom kontekstu, Ministarstvo je najavilo održavanje sastanaka na kojima bi se s predstavnicima HOK-a, HGK i Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika jasnije definirali poticaji kojima bi Republika Hrvatska, u okviru godišnjeg proračuna za 2020., najefikasnije olakšala poslovanje domaćim prijevoznicima."

Logo Udruženja prijevoznika Zagreb

Udruženje prijevoznika Zagreb

Ede Murtića 2/I, 10 000 Zagreb

Kontakt